حواشي برگزاري نخستين جشنواره وبلاگهاي يزد

 
طبيعي است برگزاري جشنواره وبلاگها براي نخستين بار در استان يزد مشكلات و كاستي هايي را داراست و نبايد انتظار داشت كه اين جشنواره به نحو مطلوب و به دور از هرگونه عيب و نقصي برگزار شود. اما اين نمي تواند سرپوشي بر سياستها و عملكرد ناصحيح دست اندركاران برگزاري جشنواره باشد. چند روزي كه براي شركت در مسابقات ورزشي به مسافرت رفته بودم انتقادهاي فراواني در خصوص نتايج اعلام شده از سوي داوران مطرح گرديد. گفته ها و شنيده هاي موثقی هم از دخالت برخي از عوامل برگزاري جشنواره در نتايج اعلام شده حكايت دارد. درست است كه جشنواره را يك شركت خصوصي ترتيب داده ولي نحوه انتخاب نبايد بدين گونه باشد. ذكر چند نكته هم خالي از لطف نيست:

۱. ديد داوران به قدري سطحي بود كه وبلاگهاي ورزشي را در كنار وبلاگهاي سياسي قرار داداند. حداقل مي توانستند بخش هاي فرهنگي و ورزشي را در كنار يكديگر قرار دهند.

۲. اينكه وبلاگ اراجيف نوشته هايي بر عليه شخصيتهاي برجسته كشورمان ارائه داده و پس از انتخاب شدن به عنوان وبلاگ سياسي برتر!؟ تمام نوشته هاي خود را محو نموده است جاي تامل دارد.

۳. مريمي سايت بود نه وبلاگ!؟ جشنواره، جشنواره وبلاگها بود يا سايتها؟ به فرض اينكه سايت ها هم مجاز به شركت در جشنواره بودند آيا مريمي برتر بود. مريمي كه حتي قسمت نظرات كاربران نداشت و پس از انتخاب شدن عجولانه اين بخش را به سرويسهاي خود اضافه نمود. شايد تنها تفاوت سايت و وبلاگ همين تعاملي بودن و ارتباط كاربران است كه مريمي نداشت. آيا مطالب عشقولانه و حتي لينك به تصاوير خلاف عرف دارالعباده از برتري هاي اين منتخب جشنواره به شمار مي آيد؟ معيار انتخاب چه بوده است؟

۴. ايساتيس كه به حق از برترين وبلاگهاي سياسي بوده است با توجيه حضور در جمع برگزاركنندگان در انتخابها لحاظ نشده است. حال اين تناقض وجود دارد كه بلاگر مينو نيز از دست اندركاران برگزاري جشنواره بوده و برتر شناخته مي شود!؟ گر چه در برتر بودن آن شكي نيست.

۵.اكثر مطالب ويژه نامه جشنواره به نقل از بلاگرهايي بود كه با نشريات تدبير و توسعه، پرگار و خاتم همكاري می کردند! ضمنا آنها در فيلمي هم كه نمايش داده شد نقش داشتند و در پایان هم رتبه های برتر را کسب کردند.

۶. اعتراض وبلاگ دوم بخش اطلاعات و فن آوري نسبت به اعلام نتايج جاي سوال دارد. راستي داوران جشنواره به انتقادات وارده از سوي اين وبلاگ چه پاسخي دارند؟

وبلاك يزد ورزش

اخبار مرتبط:

امروز وقت شد وبلاگ های منتخب را بررسی کنم ولی فقط باید بگویم متاسفم

حتما بيشتر از ما سرشون مي شده كه به عنوان داور اين جشنواره انتخاب شدند حتما بيشتر از ما سرشون مي شده كه به عنوان داور اين جشنواره انتخاب شدند

جناب آقای عجمین لطفا اگر حمایت کردید نظارت هم بکنید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا